De taxi is de taxi niet meer, betaalde je vroeger teveel, tegenwoordig wordt je afgezet, bij de deur en in je
portemonnee. Laat ik de goede taxi's niet laten lijden onder de kwade, maar ik neem nog minder vaak een
taxi dan vroeger want de kans dat
je in een taxi met een gemanipuleerde meter terecht komt is vele malen groter dan dan je de een eerlijke
prijs berekent krijgt.
Door schade en schande zijn wij wijs geworden.
Maar nu is er ook eens goed nieuws. De meeste taxi's maken korte ritjes, dat vervuild de stad enorm terwijl
dat niet nodig is. Tot dat besef is de gemeente Amsterdam ook gekomen, er moeten tussen 2011 en 2015 ruim
400 elektrische taxi's gaan rijden.
TCA is de eerste centrale die zijn chauffeurs hiermee kennis laat maken. Helaas zal het vooflopig een
drubbel op de gloeiende plaat blijven want verreweg de grootste vervuilers zijn de vrachtwagens die
met duizenden tegelijk iedere dag de stad in en uit rijden.
Subsidie
Natuurlijk hoort er een potje subsidie bij deze onderneming. De gemeente heeft een half miljoen Euro
in dit project gestopt. Voor nieuwe gevallen wordt er nog bekeken hoeveel subsidie er gegeven zal worden maar
dat dat tienduizenden Euro's per auto zal zijn staat inmiddels wel vast.
Er komen een aantal oplaadpunten, naarmate er meer groene taxi's komen zal ook het aantal oplaadpunten
worden uitgebreid.
Navrant detail is overigens wel dat het gebruik van de taxi op geen enkele wijze wordt gestimuleerd zodat het
voor de reiziger niet uitmaakt in welke taxi hij stapt. De ritprijs is hetzelfde en pas in 2015 zal het aantal
groene taxi's op een zesde liggen van het totaal in Amsterdam rondrijdende taxi's.
Of de gemiddelde Amsterdammer en bezoekers van de stad het er voor over heeft om lange tijd op een groene
taxi te wachten mag je wagen te betwijfelen aangezien de taxi doorgaans genomen wordt om snel van de
ene naar de andere plaats te komen. Als je tijd zat hebt ga je lopen of pak je het openbaar vervoer.
En het spreekt voor zich dat de tax's alleen in Amsterdam zullen rijden, even naar Schiphol zit er
waarschijnlijk al niet in.
Het verhaal van de musical begint bij de opstand van de Amsterdammers tegen de Heer van Amsterdam, Gijsbrecht
van Amstel, die de hele Nieuwmarkt wil slopen voor een nieuwe haven. De bewoners van de buurt pikken
dat natuurlijk niet. Ze krijgen hierbij steun van de zoon van Gijsbrecht die hierdoor lijnrecht
tegenover zijn vader komt te staan met moeders er tussenin.
Ten einde raad vraagt zij de hemel om hulp en zowaar: haar bede wordt verhoord. De Engel Rafaël
daalt af met raad maar zij raakt zo van streek dat zij de boodschap vergeet maar dat staat haar terugkeer naar
de hemel in de weg.
Geen Website?Voor kleine bedrijven in Amsterdam heb ik een totaalproduct, ik maak persoonlijk met u goede en eerlijke afspraken voor een succesvolle website.Wat En Waar?De JordaanMokumsMataglap - knettergekHeuler - meeprater Mansjen - geld ophalen Jeremiade - oeverloos gezeur Kaskenade - druk maken om niets, ophef >>> PLAT AMSTERDAMS <<< Wat blaadjesHappy Endingniet en wel wat je denkt Parkeerplaats Amsterdam niet echt eenvoudig Oudste huis van de stad is dat wel zo? Keizerskroon Rood, blauw of toch goud? De Lommerd snel geld lenen Nieuwsbrief schrijf je gratis in |